12 juni 2010

Igår

Klick

Igår var det den 11 juni, så grattis bror. Vi lyssnade på hans gamla musik(hans egen då), och låtarna är så otroligt bra.. Men de väcker verkligen gamla minnen, sånt som jag alltid försöker låta bli att tänka på, om hur det var, hur det blev, hur det kunde ha varit.. Hur det är nu. Allt skulle vara så annorlunda nu om det aldrig hänt, jag skulle väl vara en helt annan person än vad jag är nu. Jag kan inte säga att jag önskar att det aldrig skulle ha hänt, själviskt, men jag vill verkligen inte vara någon annan än den jag är nu. Vi formas av det vi är med om, och att säga att det som hänt förr var fel, är som att säga att den jag är nu inte är rätt.

Men samtidigt, skulle allt vara så mycket enklare nu om det aldrig hänt. Eller? Vem är jag att tro att det verkligen skulle vara bättre, kanske var det nödvändigt; för att kunna gå framåt.

Det är väl dels på grund av det här jag låter bli att tänka för mycket på det, allting går ju bara runt, det finns inget rätt och fel, det enda man kan göra är att acceptera att det är så här det är nu, och sluta tänka på det som skulle kunna vara. Det blir man bara ledsen av - så låt bli det, lev livet som det är idag, oroa dig inte om det skulle ha varit annorlunda om du handlat annorlunda då, hur det skulle kunna se ut imorgon. Låt inte dina egna tankar köra över dig, ta saker som de kommer, och blir något fel, ta hand om det då. Tänk inte på vad du skulle ha kunnat göra för att inte hamna där.


/Minna

2 kommentarer: